‘In dialoog gaan met onze klanten’. Dat was de wens van pensioenfonds ABP . Om input te krijgen voor de strategische richting en om uitleg en informatie te delen. ‘Continue beter’ en ‘In contact staan met de klant met een open blik’ waren daarbij belangrijke uitgangspunten.
Het begeleidden van gesprekken tussen pensioenfondsbestuurders en werkgevers in verschillende vormen: van fysieke bijeenkomsten tot digitale webinars. Dat was onze inbreng. De sessies waren erg divers en grootschalig, met soms de inbreng van wel duizend werkgevers. Ook werden er kleinere sessies georganiseerd om met meer diepgang de dialoog aan te gaan.
Het ‘onbesprokene’ bespreekbaar maken was het doel. We zoomden daarbij in op onderwerpen als pensioeninhoud, maatschappelijk verantwoordelijk ondernemen, digitale transformatie, betrokkenheid, invloed en beleggingsbeleid. Met regelmatig zeer kritische deelnemers, lastige boodschappen en belangentegenstellingen. Maar altijd interactief.
In totaal zijn er 45 dialogen gevoerd. Daarbij hebben werkgevers en andere deelnemers input gegeven en zijn ze tegelijkertijd ook geïnformeerd. De dialogen kregen hoge waarderingscijfers van de deelnemers: van 7,5 tot 8. Op basis hiervan zijn vele aanpassingen doorgevoerd, van procesverbeteringen, gesprekken met toezichthouder tot en met beïnvloeding op wet en regelgeving.
Wil je meer weten over wat we voor jou kunnen betekenen? Laat je emailadres en telefoonnummer achter en we bellen binnen een dag terug.